Płaski brzuch jest marzeniem niemal każdej kobiety, tak samo jak niemal każdy mężczyzna marzy o wyjątkowo umięśnionym brzuchu.

odchudzająca się kobietaZadbany i zdrowy brzuch wydaje się być jednym z najbardziej atrakcyjnych elementów ludzkiego ciała, dlatego tak ważne jest zadbanie o niego. Bardzo często początkowe fazy nadwagi i problemy metaboliczne objawiają się odkładaniem tkanki tłuszczowej w obszarach brzuchu i podbrzusza. Są to poważne problemy, które da się zaobserwować wśród przede wszystkim męskiej części populacji, która lubi alkohole i niezbyt aktywny styl życia. Atrakcyjny wygląd jest wyjątkowo ważny a duży brzuch jest jedną z tych rzeczy, które niemal natychmiast rzucają się w oczy. Nie dziwi więc rosnące zainteresowanie treningami nakierowanymi tylko i wyłącznie na wypracowanie właściwego umięśnienia w rejonach brzucha.

Walka z dużym brzuchem nie zawsze wynika z nieodpowiedniego żywienia albo problemów metabolicznych, niekiedy opuchnięcie wynika ze zbytniego nagromadzenia wody w organizmie lub też jest efektem przedłużającej się kuracji hormonalnej. W takich warunkach zastosowanie odpowiedniej diety i regularne trenowanie powinno pomóc zachować odpowiednią sylwetką. Nie jest to jednak proste, gdyż treningi na brzuch wymagają wyjątkowej regularności. Odpuszczenie sobie chociażby kilku dni treningu lub pomijanie notorycznie kilku serii, nie daje efektu. Tak samo jak objadanie się w chwilę po zakończeniu wysiłku.

Wybranie odpowiedniego treningu

Niektórzy amatorzy odchudzania uważają, że jakakolwiek aktywność fizyczna w połączeniu z mniejszym spożyciem jedzenia przyniesie oczekiwane rezultaty i zmniejszy obwód brzucha oraz wagę. Niestety nie wszystkie treningi wytrzymałościowe czy aerobowe, jak jazda na rowerze albo wizyta na siłowni, przekładają się na oczekiwane efekty. Jeśli komuś zależy na odchudzeniu całego ciała, powinien stosować kompletnie inne ćwiczenia niż osoba dążąca do zbudowania muskulatury. Zawsze jednak, bez względu na zestaw ćwiczeń, zyskuje się coś – jędrność, zwinność, siłę, elastyczność, wytrzymałość albo kondycję. Dobranie odpowiedniego programu treningowego do swoich możliwości fizycznych i znajomości poszczególnych figur jest kluczowe dla odniesienia sukcesu.

Na szczęście na rynku nie brakuje produktów, które bardzo dobrze odpowiadają na potrzebę pracy nad brzuchem. Każdy szanujący się trener produkujący materiały wideo stara się zaproponować chociaż kilka materiałów dedykowanych rzeźbieniu brzucha i pracą nad jego muskulaturą. Istnieją podręcznikowe treningi, które pokazują, jak należy zadbać o partię brzucha – nie są to wcale zadania adresowane wyłącznie do mężczyzn. Pamiętać trzeba, że kobiety wciąż pozostają w przewadze w grupie użytkowników podobnych materiałów treningowych. Nie trzeba jednak zawsze zagłębiać się w treningi dla profesjonalistów, aby odnieść sukces – samozaparcie i regularne robienie zwykłych brzuszków, już przynosi oczekiwane rezultaty. Brzuszki to najbardziej uniwersalne ćwiczenie rozwijające mięśnie brzucha i niemal w stu procentach eliminujące nadmiar tłuszczu w tych partiach ludzkiego ciała. Nie potrzeba więc szczególnego szkolenia z anatomii człowieka ani wykładów sportowych, aby poprawnie wykonywać codziennie kilkadziesiąt powtórzeń brzuszków. Motywacja i chęć regularnego trenowania wystarczy, aby wyrzeźbić sobie niesamowity brzuch. Nie oznacza to jednak, że nie ma innych programów treningowych adresowanych do posiadaczy dużego brzucha.

Najpopularniejsze sposoby treningu brzucha

Proste ćwiczenia na brzuch nie wymagają ani zakupu specjalnego oprzyrządowania czy obuwia, a tym bardziej wynajmowania hali sportowej, dlatego każdy jest w stanie zadbać o właściwy wygląd swojego brzucha. Niemniej pojawiają się rozwiązania także dla tych, którzy wolą nad mięśniami brzucha pracować w inny, mniej wymagający sposób. Rozwiązaniem niemal idealnym dla nich wydają się urządzenia typu ABroler czy ABgymnic, czyli urządzenia gimnastyczne, które umożliwiają trenowanie brzucha z minimalnym obciążeniem. Wyposażone są w poduszkę czy oparcie, na którym spoczywa głowa podczas treningu oraz konstrukcję z uchwytami na ręce, dzięki którym podczas delikatnego wysiłku ramionami w ruch wprowadzana jest sylwetka trenującego, jak przy brzuszkach. W ten sposób kręgosłup oraz kark nie jest tak osłabiony jak podczas klasycznych brzuszków i każdy, nawet amator, jest w stanie wykonać znacznie więcej powtórzeń.

Trening dla prawdziwie zdeterminowanych

Niemal każdy trening odchudzający podzielony jest na różne stopnie zaawansowania, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie swoich umiejętności i kondycji do tego, co prezentuje konkretny zestaw. Inaczej powinny wyglądać ćwiczenia na odchudzanie brzucha dla osoby, która po raz pierwszy zaczyna kontakt ze sportem i ma wiele do nadrobienia, a inaczej program dla osoby regularnie uprawiającej inne sporty. Wśród trudnych i profesjonalnych programów są i takie, które mogą robić amatorzy, ale tylko pod warunkiem, że mają wielkie zacięcie. Ludzie gotowi są wziąć na siebie najtrudniejszy nawet program fizyczny, jeśli tylko ten jest w stanie zapewnić szybkie rezultaty – najlepszym dowodem jest chociażby popularna szóstka Weidera. Ten zestaw ćwiczeń wymaga wyjątkowego samozaparcia ze strony trenującego, ale gwarantuje jednocześnie bardzo szybkie efekty i chociaż trzeba za każdym razem wypocić z siebie bardzo wiele, to ostatecznie po ośmiu tygodniach stosowania programu każdy regularny użytkownik jest zadowolony.