Moment, w którym człowiek decyduje się przejść na dietę, przeważnie wynika ze zorientowania się, jak bardzo odbiega się od normy.

odchudzająca się kobietaNajpoważniejszym problemem bez wątpienia jest właśnie porównywanie się do znajomych lub współpracowników, którzy wyglądają znacznie lepiej. Często jest też tak, że odchudzenia nie wymaga całe ciało, gdyż np. sylwetka brzucha i ramion jest idealna a twarz wyjątkowo ładna. Problemem mogą być na przykład nogi lub brzuch i wtedy konieczne staje się podjęcie takich działań, które doprowadzą tylko i wyłącznie do odpowiednie wymodelowania tej partii ciała. Na szczęście specjaliści przygotowujący dokładne programy treningowe i ćwiczenia dla osób próbujących zmierzyć się ze swoimi oponkami na brzuchu lub zbyt masywnymi nogami są opracowane tak, by przyspieszać obniżenie masy tylko w tych partiach. Są one bardzo skuteczne właśnie przez swoją specjalizację i dotykanie tylko konkretnych mięśni.

Nogi to z pewnością jeden z tych elementów, na których kobietom zależy najbardziej i pojawiają się w związku z tym ostatnio coraz to nowsze ćwiczenia właśnie na nogi. Pozwalają one nie tylko wymodelować nogi, ale także poprzez odpowiedni zakres obciążenia ujędrnić samą skórę, co jest niewątpliwie równie ważne. To właśnie jasność i świeżość cery po przeprowadzeniu takich ćwiczeń jest czasami tym, co najmocniej podnosi atrakcyjność wyglądu. Ważne jest jednak dla wielu kobiet, zwłaszcza tych mierzących się z masywnymi udami albo łydkami, aby pozbyć się jak największej ilości tłuszczu tak, by obwód w danym miejscu zmniejszył się chociaż o te kilka centymetrów.

Trening dobrany do konkretnej potrzeby

Chude i ładne nogi są celem, do którego dość łatwo doprowadzić można odpowiednimi ćwiczeniami. A ponieważ praktycznie każdy z takich programów opiera się w większości na chodzeniu, wykorzystaniu stepu, podstaw aerobiku, rozciągania i podskoków – można je skutecznie prowadzić w zaciszu własnego domu. Niekiedy wprowadza się do tych ćwiczeń obciążniki, znacznie poprawiające efektywność prowadzonego treningu. Obciążniki montowane na odpowiednich rzepach można przymocować do łydek, brzucha albo ramion, dzięki czemu praca nad każdym z tych elementów ciała będzie w zależności od potrzeby mocniejsza.

Jedną z poważniejszych obiekcji większości kobiet, które zabierają się za trening dolnych partii ciała, jest obawa przed przesadnym przyrostem tkanki mięśniowej, w efekcie czego drobny spadek wagi nie będzie przekładał się na wyraźne zmniejszenie obwodu w udach czy łydkach. Dlatego tak istotnym jest wybieranie treningów doświadczonych trenerów, guru z wieloletnim doświadczeniem. Niewątpliwie jednak większość planów przygotowanych na nogi uwzględnia te obawy i są one przeprowadzone tak, aby stosowane obciążenia nie przyczyniły się do wytrenowania muskulatury, a faktycznie zmniejszyły zawartość tkanki tłuszczowej i wymodelowały nogi.

Najpopularniejsze zestawy na rynku

W świecie wirtualnym istnieje wiele stron pokazujących, jak trenować nogi, ale niewątpliwie materiały wideo i instruktaż doświadczonego trenera pozwala uniknąć poważnych błędów. Technika każdego kroku i ćwiczenia, odpowiednie dociąganie i wykańczanie każdej pozycji, są bardzo ważne, tak samo jak dobieranie sobie obciążeń. Treningów na nogi jest na szczęście w Internecie coraz więcej i wciąż pojawiają się nowe propozycje, jak chociażby szczególnie popularny Walk at Home – stworzony wręcz z myślą o tych, którym wystarczy taki lekki trening aerobowy, przeprowadzony w salonie swojego domu. Ponieważ samo chodzenie nie przyniosłoby odpowiedniego rezultatu, trener co jakiś czas dokłada nowe figury, przeważnie opierające się na podskokach, dzięki którym znacznie zwiększa się intensywność wysiłku. Trenowanie interwałami jest bardzo ważne, więc ostatecznie na trening Walk at Home przeznaczyć trzeba około pół godziny dziennie.

Istnieją jednak naturalnie kompletnie inne ćwiczenia na nogi, opierające się również na chodzeniu czy bieganiu albo energicznych wyrzutach nóg, ale ich inna intensywność lub też rozłożenie innych interwałów sprawia, że możliwe jest zaplanowanie znacznie szybszego i skuteczniejszego treningu. Istnieją ćwiczenia, które wymagają jedynie dziewięciu minut dziennie, aby w ciągu dwóch tygodni odnotować oczekiwane rezultaty. Dziewięciominutowy trening musi być jednak bardzo intensywny i dlatego wymaga odpowiedniej przestrzeni treningowej – ostatecznie po jakimś czasie najlepiej jest zapamiętać swoje treningi i w odpowiednim obuwiu przy przystępnej pogodzie robić je outdoor. To jednak nie oznacza, że na początku amator nie może spokojnie wykonać programu w domu. Z oczywistych względów trening ten bardzo mocno modeluje nogi i większość uczestników takiego kursu już po dwóch tygodniach obserwuje bardzo widoczne i namacalne zmiany na lepsze.

Szybkie chodzenie czy przysiady w miejscu, jeśli są energicznie wykonywane i regularnie codziennie powtarzane, przynoszą nadspodziewanie dobre rezultaty. Stąd sukces tego typu propozycji – każdy może znaleźć coś idealnego dla siebie. Osoby chętne do poświęcenia nieco większej ilości czasu, znajdą idealny piętnastominutowy trening na nogi, który opiera się przede wszystkim na rozciąganiach, chodzie i przysiadach oraz pracy z drobnymi obciążnikami.