Istnieje wiele sprawdzonych sposobów na odchudzanie, które połączone w jeden regularny sposób na życie, przynoszą więcej niż oczekiwane rezultaty.

odchudzająca się kobietaWygląd człowieka znacznie wpływa na jego samopoczucie, ale przeważnie w wytrenowanym ciele łatwiej o walkę z chorobami i utrzymanie odpowiedniego zdrowia. Nie dziwi więc, że na całym świecie trwa wielka moda na treningi siłowe, aerobowe oraz inne formy aktywności sportowej, które mają zagwarantować szybki spadek wagi oraz wymodelowanie ciała i jego wzmocnienie. Firmy, które zarabiają na udostępnianiu ludziom swoich siłowni i infrastruktury treningowej, zarabiają coraz więcej, a najróżniejsi celebryci specjalizujący się w układaniu i sprzedawaniu planów treningowych, wciąż wypuszczają nowe materiały. W księgarniach nie brakuje książek o nowym zdrowym stylu życia, gdzie razem z dietą czytelnik otrzymuje dokładny harmonogram ćwiczeń w zależności od jego poziomu dotychczasowej aktywności, zaś w salonikach prasowych coraz więcej jest tygodników i magazynów zachęcających do odchudzania i dbania o swoją dobrą kondycję.

Trenowanie na różne partie ciała to nowa moda, która pomaga odpowiednio dopasować swoje obciążenia i oczekiwane rezultaty w zależności od potrzeb trenującego. Pojawiają się więc wciąż nowe zestawy adresowane do tych, którzy próbują uporać się z nadwagą w rejonach brzusznych lub z masywnymi udami. Trenowanie całego ciała i wykorzystywanie globalnych ćwiczeń odchudzających może być w takich warunkach kompletnie nieuzasadnione, szczególnie że trening globalny trwa dłużej i może przyczynić się do umocnienia jedynie tych części, na zmniejszeniu których zależało trenującemu.

Osoby przewodzące w świecie treningów i materiałów szkoleniowych doskonale wiedzą, że ludziom z masywnymi udami czy łydkami zależy przede wszystkim na tym, aby wymodelować nogi i ujędrnić jednocześnie skórę, przy zmniejszeniu obwodu ud czy łydek. Zaplanowanie takiego treningu wcale nie jest proste, gdyż bardzo ważnym jest, aby w wyniku ćwiczeń i chudnięcia nie powstał cellulit lub skóra nie zaczęła się z nadmiaru marszczyć – gdyż wtedy efekty odchudzania będą raczej negatywne. Trenowanie w zrównoważony sposób, bez interwałowego wysiłku, jest w stanie zagwarantować odpowiednie efekty już po ośmiu tygodniach regularnego ćwiczenia. Bardzo ważne jest też to, że ćwiczenia na odchudzanie ud czy całych nóg nie wymagają specjalnej infrastruktury czy oprzyrządowania i wiele z zadań można z powodzeniem skutecznie wykonywać w swoim domu, na dywanie w salonie.

Wspieranie treningu na nogi

Ćwiczenia na odchudzanie ud są w cenie szczególnie wśród kobiet, które nie są do końca zadowolone ze swoich masywnych nóg. Wiele jest przykładów sylwetek właśnie tak zbudowanych – o mocnej podstawie, czyli silnych nogach, i bardzo szczupłej delikatnej górze. Kobietom tym w trakcie treningu najbardziej zależy na kilku, zdawałoby się, prostych do osiągnięcia, efektów:

    – zmniejszenie obwodu masywnych ud albo łydek, czyli ich odchudzenie i przez to znaczne wizualne poprawienie;
    – ujędrnienie skóry, dzięki czemu znacznie ograniczy się ryzyko wystąpienia rozstępów albo cellulitu, tak popularnych następstw niewłaściwego treningu;
    – wymodelowanie konkretnej partii ciała tak, aby prezentowała się nie chudo, lecz po prostu zgrabnie;
    – uzdrowienie wyglądu cery poprzez lepsze ukrwienie i poprawienie pracy komórek.

Mając na uwadze te oczekiwania swoich klientów, trenerzy personalni robią wszystko co w ich mocy, aby przygotować idealny zestaw ćwiczeń właśnie na te partie, na których zależy im najbardziej. Patrząc na listę sprzedawanych płyt i zestawów ćwiczeń można śmiało obliczyć, które wyzwania sprawiają ludziom najwięcej problemów. W czołówce partii, za odchudzanie których zabierają się ludzie na całym świecie, znajduje się dzisiaj przede wszystkich brzuch oraz nogi. Brzuch zapewne dlatego, że otyłość brzuszna stała się bardzo poważnym wyzwaniem w każdym dużym kraju i ludzie zmagający się z nadmiarem tkanki tłuszczowej w rejonie brzusznym ostro walczą o poprawienie swojego wyglądu.

Troska o zgrabne nogi

Nogi natomiast są przede wszystkim dla kobiet, niemalże kluczowym elementem ciała, który decyduje o tym, za jak atrakcyjną jest konkretna kobieta postrzegana. Zadbanie o swoje zgrabne i wymodelowane nogi nie jest wcale tak czasochłonne, jak mogłoby się wydawać. Oczywiście Panie, które chcą zauważyć efekty szybciej i mocno się niecierpliwią, powinny zdecydować się na ćwiczenia o zwiększonej intensywności – przeważnie są one krótsze, do kwadransa, ale trzeba poświęcić się na nich bez reszty. Są męczące, ale też bardzo skuteczne i efekty widoczne już na pierwszy rzut oka odnotować można nawet po niecałym miesiącu ćwiczeń. Dla kobiet, które mają więcej wolnego czasu a za to mniej ochoty do bardzo ostrego wycisku, zaplanowano wiele treningów dłuższych, nawet po czterdzieści minut dziennie, ale przygotowanym z myślą o niższym tempie ćwiczenia, mniejszych obciążeniach czy po prostu mniejszej przestrzeni treningowej. Dodatkowo najnowocześniejsze programy treningowe pozwalają wybrać sobie, którą dokładnie partii nóg chcemy poprawić najbardziej – inaczej prezentują się bowiem ćwiczenia adresowane do osób walczących ze swoimi udami, jeszcze inaczej zadbać trzeba o łydki, innymi ćwiczeniami dochodzi się do perfekcyjnych nóg i jeszcze kompletnie inaczej trenuje się pośladki.